קולנוע ביתי – מה התקציב המינימלי?

 

ההתקדמות הטכנולוגיה האדירה של השנים האחרונות גרמה לכך שכיום ניתן להרגיש גם בבית בדיוק כמו בקולנוע אם רק נרצה בכך. הדבר מתאפשר באמצעות מערכות קולנוע ביתיות אשר מאפשרות ליהנות מתמונה איכותית ביותר ומסאונד שפשוט יגרום לשכנים שלכם להרגיש כאילו הם צופים בסרט יחד אתכם. בימינו ניתן ליצור חוויה של קולנוע ביתי בעלויות מחיר מגוונות, החל מעלות של מאות שקלים ועד לאלפי שקלים ולמעלה מכך. בשורות הקרובות נפרט מהו התקציב המינימלי הנדרש לרכישת מערכת קולנוע ביתית שעדיין תשמור על איכות ועמידה בכל צרכי הצפייה הנדרשים.

 

קולנוע ביתי – אז והיום

מערכות הקולנוע הביתיות "של פעם" עבדו בעיקר עם דיסקים והיו להן חיבורי אודיאו ווידאו פרימיטיביים כגון RCA, VGA וכו'. כיום כבר ניתן למצוא מערכות קולנוע ביתי על בסיס טכנולוגיות מתקדמות יותר שמסוגלות לעבוד עם סטרימר, טכנולוגיית WiFi ו- BlueTooth, חיבורי LAN, חיבורי HDMI עם כניסות שונות (רגילות, מיקרו וכו'), USB ועוד. מערכות איכותיות אף מסוגלות לעבוד עם מכשירים נוספים כגון פלייסטיישן, XBOX ואחרים שאותם ניתן לחבר בו זמנית בשל זמינות רבה של שקעים פנויים ברסיבר והיעדר הצורך במפצלים ורכישת קופסאות פיקוד ושליטה נפרדות שעלותן רבה. מעבר לזאת, בעוד בעבר הרסיברים של כל מערכת קולנוע ביתי התעסקו בעיקר עם אותות סאונד, הרי שכיום מדובר ביכולות משופרות שמתמודדות גם עם אותות וידאו, מגבירות אותם ואף משפרות את איכותם. אותו הרסיבר הישן, ידע להתמודד אך ורק עם מערכות רמקולים של 5.1 (5 רמקולים היקפיים ואחד סאב) אך החדישים יותר יכולים להתמודד גם עם רמקולים נוספים שמשמשים בעיקר לצרכי סאונד אחורי ועד לחיבור של 7 רמקולים וסאב בו זמנית. בנוסף, יש לוודא כי הרסיבר תומך בטכנולוגיית ה- 3D ולרכוש טלוויזיה תומכת בהתאם עבור כל הפורמטים (לרבות BluRay).

 

 

אז מה המחיר עבור מערכת קולנוע ביתית איכותית?

המגוון העצום של מערכות הקולנוע הביתיות עשוי לבלבל את מי שלא בקיא בכך. מפרטים טכניים רבים פרוסים בפנינו והמחירים נעים החל מ- 500 שקלים ועד עלויות שעולות על ה- 7000 שקלים. כמובן, שאל עלויות אלו יש להוסיף את מחיר הטלוויזיה שתרכשו שאמורה להתאים לסוג המערכת. אז האם המחיר המינימלי הוא אכן 500 שקלים? ובכן, המציאות מראה שניתן להסתדר עם מערכות זולות אלו אך לא באמת ניתן להשוות את איכות הצפייה בהן לזו שבקולנוע. על מנת באמת להשיג את התחושה המספקת של קולנוע ביתי על הרמקולים והרסיבר של המערכת להיות איכותיים בהתאם על מנת שתיווצר תמיכה בכל מה שהוזכר לעיל. מערכות שמציעות זאת ניתן למצוא החל ממחיר 4000 שקלים כאשר מעת לעת ישנם מבצעים שמורידים את המחיר בכמה מאות שקלים.

 

הדרך הטובה ביותר לרכוש מערכת קולנוע ביתית היא לאחר קבלת ייעוץ מתאים שיכלול את ממדי הסלון שלכם, מה אתם מתכוונים לחבר למערכת, מה התשתית בסביבת פינת הטלוויזיה שלכם וכמובן צרכי העיצוב של המתחם המדובר. בסופו של דבר התקשרות עם ספק מוביל תבטיח לכם חוויית קולנוע ביתי אמיתית באיכות צפייה שתדהים אתכם בכל פעם מחדש. צפייה נעימה!

התקשר עכשיו