בית חכם – יתרונות וחסרונות

אם בתחילת המילניום מישהו היה מספר לכם שתוכלו לשלוט בכל מכשירי החשמל בביתכם בלחיצת כפתור ממכשיר הפלאפון או באמצעות מחיאת כף בודדת, ספק אם הייתם לוקחים אותו ברצינות. אך אז הגיעה מהפיכת החשמל החכם והוכיחה שהמציאות עולה על כל דמיון. ואכן, מהפיכת החשמל החכם שהחלה בעשור האחרון נמצאת כעת בשיאה, והודות לירידה ניכרת במחירים האפשרות להטמיע את הטכנולוגיה בבית הפכה לזמינה לכל מי שחפץ בכך. אז מה זה בדיוק בית חכם ומהם היתרונות שטכנולוגיה זו תכניס לביתכם? הישארו עימנו.

 

מהו בית חכם?

בית חכם הוא בית שמשתמש בחשמל כמו בכל מבנה מגורים אחר, אך בצורה מושכלת בהרבה. זרימת החשמל בבתים חכמים מניעה תהליכים באמצעות כרטיסי בקרה וחיישנים שמחוברים יחדיו למחשב מרכזי שמפקח על כלל מכשירי החשמל בבית. כך מקבלים בית שמגיב היטב לתרחישים וניתן לתכנן באמצעותו תגובה ראויה לכל מצב שכיח שמתקיים בכל מתחם שגרים בו אנשים.

 

 

נוחות וחיסכון כספי שאין לוותר עליהם

מערכות החשמל החכם נועדו בסופו של דבר להפוך את החיים בבית לנוחים יותר ואמורים להצדיק את העלות הכלכלית שבהתקנתם לאורך זמן. ואכן, בית חכם הוא בית שנוח יותר לדייריו שמפיקים ממנו את המקסימום. המערכת מסוגלת למעשה לשלוט בכל מכשיר חשמלי ולהתאימו לכל תרחיש שתרצו, והכל בלחיצת כפתור דרך מכשיר הטלפון, באופן אוטומטי אחרי הגדרת המערכת עצמה, ואפילו במחיאת כף פשוטה. כך למשל המערכת תדע להתאים בעצמה את עוצמת המנורות הדולקות בחדר בהתאם לצורך מסויים (תאורת לילה, תאורת אווירה לסלון), להסיט את הווילונות באופן אוטומטי בהתאם לעוצמת השמש החודרת דרך החלונות, להפעיל את מערכת האזעקה באופן אוטומטי משעה מסויימת ועוד. גם מבחינת עלויות ההתקנה אין מה להיבהל, מאחר וכל מערכת בית חכם מחזירה את השקעתה במהרה בזכות החיסכון הכספי העצום בחשמל שהיא מייצרת. תוכלו לתכנן למשל את הפעלת המזגן או דוד השמש לזמנים מסויימים וקצובים, לדאוג שהמערכת תדע להחליש או להגביר את זרימת האוויר על פי מספר האנשים בחדר, לתכנן את המערכת כך שתכבה באופן אוטומטי גופי תאורה בשעות מסויימות בהם ברור כי כולם כבר נרדמו עם אורות דולקים בחדר, ובאותו האופן ייכבה כל מכשיר או גוף תאורה כאשר המערכת תזהה כי אין איש בבית. כל אלה מסתמכים בסופו של באלפי שקלים שנחסכים בשנה על הוצאות החשמל בבית.

 

ומה לגבי החסרונות? ובכן, אין כמעט חסרונות בהפיכת ביתכם לבית חכם!!! כמובן שמדובר בהשקעה כספית ראשונית שיש לקחת בחשבון ואי נוחות מסויימת בזמן ההתקנה, אך לאחר מכן הבית שלכם יספק עבורכם כל צורך בהתאמה אישית מושלמת, דבר שיכולתם רק לחלום עליו עד לפני שנים אחדות. מעבר לזאת, הערך של דירות ובתים חכמים הוכח ככזה שמעלה את עצמו בעשרות אחוזים, כך שבסופו של דבר התמורה המתקבלת משתלמת מכל הבחינות.

התקשר עכשיו